Пәннің қысқаша сипаттамасы
Курс аясында студенттердің лингвистикалық дағдысын қоғамдық қарым-қатынаста және кәсіби қызметінде қолдануы көзделеді. Меңгерілген білім мен біліктілігін кез келген жағдайда пайдалана алуы және тілді мәдениеттің бір көрінісі ретінде құрметтеуі тіл үйренушілердің лингво-мәдени құзыретінің деңгейін көрсетеді. Сондай-ақ студенттер қазақ тілінің функциональдық стиль түрлерімен, әсіресе, ауызша сөйлеу және ғылыми стиль түрлерімен танысып, БАҚ материалдарын, Интернет ақпараттарын, ғылыми әдебиеттер мәтінін қамтитын түрлі тапсырмалар, лексика-грамматикалық жаттығуларды орындау арқылы мемлекеттік тілде жан-жақты біліктілігі бар тілдік тұлға ретінде қалыптасуына басымдық беріледі.
Пәнді оқытудың мақсаты:
Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілін болашақ кәсіби ортасында қолданыла білу құзыретін қалыптастыру.
Пәнді оқытудың міндеттері:
- фонетикалық, лексикалық, грамматикалық, орфоэпиялық нормаларды сақтай отырып, мәтіндер әңгімелеу (сөйлеу) дағдысын игерту;
- өз ойын ойын жүйелі түрде жеткізге білуге баулу;
- ресми-іскерлік, ауызекі сөйлеу тілінің және кәсіби, ғылыми-публицистикалық лексемаларды меңгерту;
- адамгершілікке, отансүйгіштікке тәрбиелеу және лингвомәдени құзыретін қалыптастыру;
- тілдік қызметтің барлық түрлерін, оқу мен жазуды, өзара байланыста қабылдау әрекеттеріне (сөйлесу) және медитацияға (арнайы мәтіндердің аударылуына) дағдыландыру;
- ғылыми мәтіннің құрылымына талдау жасау, ғылыми мәтіндер құрастыру, жалпы қолданыстағы клишелерді қолдана білу.
Студент біледі:
- қазақ әдеби тілінің және оның стилистикалық нормаларын;
- мәтіннен және мәнмәтіннен негізгі ақпаратты бөліп алуды;
- ауызша сөйлеу стилінің түрлері мен нормаларын;
- жариялы түрде сөйлеу, пікір талас түрлерін (ойтолғау, сөзталас, дебат, ойкөкпар және т.б.), оларға қойылатын талаптарды;
- болашақ мамандығына байланысты кәсіби және ғылыми терминдерді;
- жазбаша тілге немесе қазақ тілінің ғылыми стиліне (сыни пікір, аңдатпа, баяндама, мақала жазу және т.б.) қойылатын талаптар мен нормаларды;
- ауызша тілге (диалог, монолог, полилог, сұхбат құру т.б.) қойылатын талаптар мен шарттарды;
- аударма жасау тәсілдерін;
- қазақ және орыс тілдерінің құрылымдық ерекшеліктерін;
- мәтін бойынша жоспар құруды;
- мемлекеттік тіл саясатын жүзеге асыруға үлес қосу міндеттерін;
- халықтардың, адамзаттың құндылығын, тарихи категорияларды.
Студент дағдыланады:
- тілдік ережелерді сақтай отырып, дұрыс әрі сауатты сөйлеп, жазуға;
- ұсынылған мәтінге талдау жасауға, ой қорытуға, өз пікірін білдіруге;
- грамматикалық, орфографиялық және орфоэпиялық нормаларды сөйлеу, жазу барысында қолдана білуге;
- түрлі лексемалар мен клишелерді жағдайлық тапсырмалар барысында пайдалана білуге;
- жағдаяттарға талдау жасап, сыни тұрғыдан ойлауға;
- мемлекеттік тілдің қолданыс аясының кеңеюіне үлес қосуға;
- тіл фактілерін мәдениет құндылығы ретінде бағалауға және құрметтеуге.
- Учитель: Жания Капашева